עיצוב חדר ילדים בסגנון סקנדינבי
הרשמה

איך לעצב חדר ילדים מהמם ופרקטי? התשובות כאן!

לפני כחצי שנה כשנולד הבן השני שלי – בר, ידעתי שיום יבוא והוא יעבור להתגורר בחדר יחד עם אחיו הגדול אדר. חדר ההורים היה גדול ומרווח אך לא מנוצל ואדר היה בחדר ממ"ד קטן. אז החלטנו אני ובעלי שאנחנו חייבים להחליף חדרים עם הילדים. זו הייתה יריית הפתיחה לתהליך עיצוב החדר של הבנים.

אנחנו מתגוררים בדירה שכורה, לכן היה לי ברור במה כדאי להשקיע, ובמה פחות. נושא צביעת הקירות למשל ירד מהפרק, במקום זה השתמשתי במדבקות קיר בצורת כוכבים שחורים על מנת לקשט את הקיר. זהו פתרון מאוד קל ליישום, מה גם בעתיד כשנעזוב את הדירה, יהיה מאוד קל להסירן. 

המשכתי לאסוף השראות וחומרים וגיבשתי קונספט (היה לי קל כיוון שהמשכתי את הקונספט שהיה בחדר הקטן של אדר), השתמשתי באלמנטים של שמים- כוכבים, עננים ופלטת צבעים של שחור לבן וגוונים כחולים. בשלב הזה כבר הבנתי שאני הולכת על זה עד הסוף (מגיע להם! 💙) והתחלתי לשרטט את החדר בתכנה אדריכלית המשלבת תלת מידד, מה שהקל עלי בתכנון מיקום הריהוט בחדר והאלמנטים על הקירות. 

חומרים

בדיוק באותו הזמן סיימתי את חופשת הלידה וחזרתי לעבוד, כך שמבחינת תזמון הפרויקט היה מאוד מאתגר והתקדם בשלבים מסוף שבוע אחד לשני.
בתחילה העברנו את הריהוט הכבד בין החדרים: מיטות, שידות וכל השאר. את הארונות החלטנו להשאיר במקומם והחלפנו רק את התכולה.
בסוף השבוע שאחריו קפצנו לאיקאה (עם הילדים.. ביום שישי !! 😱) ורכשנו את הרהיטים החסרים.
יש לי חיבה גדולה לאיקאה, אחרי הכל היא ביססה כאן בארץ את סגנון העיצוב הסקנדינבי האהוב עליי במיוחד. כדי להקנות לריהוט שרכשנו מאיקאה טאצ' נוסף, אישי, החלטתי לשדרג אותו במעט; את המטבח הרכבתי ללא החלק העליון (שנראה בעיני מעט מגושם) וצבעתי את החזיתות ואת אחת הדלתות בצבע ״שאבי שיק״ בגוון תכלת אפרורי (Serenity Blue) – צבע נהדר וקל ליישום, אינו מצריך שכבת בסיס ובעל גוון מט. אפילו מספיקה רק שכבה אחת של צבע, בקיצור מושלם.
ויתרתי גם על רגלי הפלסטיק שמגיעות יחד עם הסט, ובמקום מוט התליה הצבתי רשת השראה שמתפקדת גם כמתלה לכלי המטבח.

בנוסף, בחרנו בסט שולחן וכיסאות הכי פשוט שיש באיקאה, לא בגלל שהוא הכי זול, אלא בגלל החומריות שלו- עץ ליבנה ופלטות פורמייקה לבנות שמתכתבות עם סגנון העיצוב הסקנדינבי שבחרתי ליישם בחדר. גם את הסט הזה בחרתי לשדרג בצבע – בחלק התחתון של רגלי השולחן והכיסאות, מעין "גרביים" שמוסיפות המון חן.

שיר שדה כהן - עיצוב פנים

לאחר מכן, מיקמנו את הריהוט ותלינו מדפים ונשאר רק להלביש את החדר. קפצתי לסיבוב קניות ברשת האהובה עליי זארה הום ורכשתי משם שטיח גדול עם סיבים קצרים, קליל ונוח לניקוי, מצעים וכריות התואמים לקונספט. הגעתי לחנות לאחר שמצאתי את הפריטים און ליין והחלטתי כי הם מתאימים, וכך חסכתי זמן יקר.

שוטטתי גם לא מעט ברחבי האינטרנט בחיפושים אחרי איורים יפים ואקססוריז לחדרי ילדים, והזמנתי את הפריטים שאהבתי במשלוח עד הבית.
לבסוף קינחתי בחנות יולטה בכיכר מסריק המוכרת מוצרי נייר ושאר דברים יפים, רכשתי מהם פריטים משלימים אחרונים כמו מתלה העץ לתמונה, ״וואשי טייפ״ שבעזרתו תליתי גלויות על הקיר ומתלה מקסים בצורת קקטוס.

זהו החדר מוכן, וכמה כייף לנו לבלות בו יחד!
הסלון חזר להיות נטול צעצועים 🙏 , הממ"ד מתפקד כחדר שינה מספק וכולנו מרוצים. כשמגיעים לבית אורחים אדר תמיד אומר "בואו תראו את החדר שלי!"
אין ספק שהיה שווה את כל המאמץ!

שיר שדה כהן - עיצוב פנים

שיר שדה כהן - עיצוב פנים

שיר שדה כהן - עיצוב פנים  שיר שדה כהן - עיצוב פניםשיר שדה כהן - עיצוב פנים  שיר שדה כהן - עיצוב פנים

שיר שדה כהן - עיצוב פנים

שיר שדה כהן - עיצוב פנים

צילום תמונות החדר: קרן גפני בן ציון 

רשימת חנויות:
IKEA – מטבח, מיטת מעבר, מדפים לתמונות, סט כסאות ושולחן, כרית ענן, מסגרות לתמונות
Zara Home– שטיח, כרית ושמיכה כוכבים, מצעים למיטת תינוק
Tomtom Kids – כריות, מנורת ירח, מתלה ענן
Tayo Studio – מדבקות כוכבים שחורים
Yooletta – מתלה קקטוס, מתלה עץ לתמונה, וואשי טייפ
Micush Art & Illustration – איורים
Tommy & Annika – סט כלים למטבח
GOLF & Co – מצעים
ג'מבו סטוק – רשת השראה

Shir Sade Cohen
Shir Sade Cohen Sade Cohen

עיצוב בשבילי זה דרך חיים. הוא מצליח לגעת בכל דבר, בבגדים שאנחנו לובשים, באוכל שאנו אוכלים במקומות בהם אנחנו אוהבים לבלות, וכן גם בבית אליו אנחנו חוזרים כל יום.

השאר תגובה